Լուսամուտ երկխոսության

ՄՇԱԿՈՒՅԹ, ԱՐՎԵՍՏ, ԳՐԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ԵՎ ՄԱՄՈՒԼ => Գրականություն => Topic started by: Karen on August 21, 2007, 03:01:14 PM

Title: Սասունցի Դավիթ
Post by: Karen on August 21, 2007, 03:01:14 PM
Կուզենայի իմանալ ձեր կարծիքը Էպոսի մասին, ինչպես էք վերաբերվում Էպոսին, ինչե ձեզ համար այն
կխնդրեյի կարծիք գրելուց չգրել միայն լավ կամ վատ, այլ մի փոքր ավելի մանրամասն.
Title: Re: Սասունցի Դավիթ
Post by: arphi on October 06, 2007, 01:06:06 AM
Ես կարծում եմ, որ մեր Էպոսի մեջ  ներկայացված է մեր իսկ ժողովուրդն իր բնավորության լավ և թերի գծերով:Սասունցի Դավիթն հավաքական կերպարն է ոչ թե հայ ժողովրդի, այլ հայոց մեծերի, որոնք ուշ -ուշ են գալիս, բայց ոչ ուշացած, իրենց ուսերին են վերցնում ազգն փրկելու գործը, սա այն մեծերն են, ովքեր համառ են և չեն անցնում ոչ ոքի թրի տակով:Առաջին պատում` Սանասարն ու Բաղդասարը, հայ ազգի հզոր և հանելուկային ծագումն, երկրորդն` Մեծ Մհերը` Հայոց անցած փառքը, երրորդն` Դավիթն` կենաց ու մահու պայքարն, չորրորդն` Փոքր Մհերն` մի փոքր դժվարանում եմ պատասխանել, բայց կարող ե նաև արդի վիճակի հետ համեմատել` երբ վիճակը լավ կիլի, կգանք: Այս էպոսում բավականին լավ են արտահայտված նաև մեր պաշտամունքյին գծերն` և՛ հեթանոսական, և՛ քարիստոնեական: Բերեմ մի օրինակ` ինչպես են արտահայտվել 12 համաստեղության նշաններն` Ծովինարն 1.5 բուռ ջուր խվեց և ունեցավ երկվորյակ զավակներ: Այստեղ հանդես են գալիս Կույսի, Ջրհոսի և Երկվորյակների պաշտամունքային գծերն: Նման օրինակներն շատ են: Ասում են, թե էպոսն ստեղծվել է 7-րդ դարում, բայց կարծում են այնքան հին է, որքան հայ ազգն, 7-րր դարում այն ուղղակի վերջնական տեսք ստացավ:
Էպոսի մասին չեմ կարող լավ կամ վատ կարծքի ունենալ, քանի որ ինչպիսին մեր ազգն է, այնպիսին էլ մեր էպոսը:
Title: Re: Սասունցի Դավիթ
Post by: arphi on October 06, 2007, 01:22:36 AM
Ի դեպ, շատ կցանկանաի կարծքի կամ բացատրություն լսել, թե ինչու է մեր էպոսի հերոսն կոչվել Դավիթ: Արդյոք՞ դա միայն Հին Կտակարանի ազդեցությունն էր, թե` մեր ժողովրդին  բնորոշ ևս մի գիծ` շուտ յուրացնել օտարը:
Title: Re: Սասունցի Դավիթ
Post by: Abegha on October 25, 2007, 10:37:33 PM
Այսօր ապշեցուցիչ երևույթ տեսա լուրերով։ Էպոսը մեր գիտնականները սկսել են ներկայացնել որպես աստվածաշունչ, հեթանոսական աստվածաշունչ  28:)
Title: Re: Սասունցի Դավիթ
Post by: Abegha on October 26, 2007, 12:39:09 AM
Ավելացնեմ։ Նախ եթե գիտականորեն մոտենանք «աստվածաշունչ» եզրին, ապա այն լուրջ աստվածաբանական բացատրություն ունի, որը պետք է հասկանալ, թե ինչ է նշանակում, թե ինչո՞ւ Սբ Գիրքը, միայն քրիստոնյաների Սբ Գիրքն է, որ Աստվածաշունչ է կոչվում, և միայն հայերեն թարգմանության մեջ է, որ «Սբ Գիրք»–ը փոխարինված է «Աստվածաշունչ» բառով։ Ո՛չ Ղուրանը, և ո՛չ էլ այլ կրոնների սրբազան գրքերը աստվածաշունչ չեն կոչվում, առավելագույնս՝ սբ Գիրք կամ սրբազան գրքեր։ Հետևաբար նման շփոթներ պետք չէ ստեղծել։ Մանավանդ, որ մեր Էպոսի մեջ էականորեն և շատ հստակ առկա են քրիստոնեական անունները, Աստվածածինը, որոշ սրբավայրեր և այլն, ինչպե՞ս կարելի է հեթանոսական սբ գիրք համարել։

Հ.Գ.
Հայ գիտնականը, ով ասում է թե 17-18-րդ դդ. գիտությունը բաժանվեց եկեղեցուց, նշանակում է նա չի ճանաչում իր պատմությունը, երբ Խրիմյան Հայրիկը 20-րդ դարասկզբին պայքարում էր հայկական դպրոցների համար։ Արժանի չեմ համարում այլ օրինակներ մեջբերել, ժամանակս չի բավականացնի։
Title: Re: Սասունցի Դավիթ
Post by: arphi on October 26, 2007, 11:37:56 AM
Բարի լույս, բոլորին: :)
Կարդացի Ձեր գրածը, Հայր Սուրբ: Ցավոք չեմ տեսել այդ հողորդումը, և չգիտեմ, թե ով է այդ գիտնականը: ???
Անշուշտ, մեր դյուցազնավեպը չի կարելի Աստուածաշունչ անվանել: Նախ ասեմ այստեղ մի շատ լուրջ խնդիր կա, Խորհրդային միության հակաեկեղեցական, հակաաստուածային դիրքորոշումը, և դրան հետևած այսօր տիրող շատերի հակախորհրդային դիրքորոշումը թույլ չեն տալիս, որ մարդիկ կարողանան ճիշտ ընկալել և հասկական և մեր դյուզազնավեպը, և մեր հեթանոսական կրոնը, ես այդպես եմ կարծում: 34:) Ոմանք կամ ամենն բերում են հեթանոսությունից և քրիստոնությունը դիտարկում որպես լոկ հերթական կրոն, կամ փնովելով հերքում հեթանոսությունը, մինչդեռ պետք է օբյեկտիվ լինել: Անշուշտ հեթանոսությունն ուներ իր բացասական կողմեր /ես կարող եմ շատ օրինակներ բերել, բայց այժմ հարկ չեմ համարում/, ուստի և մարդեղացավ Աստծո Որդին, այլապես եթե կատարյալ մի կրոն լիներ` «առողջներին բժիշկ պետք չէր լինի»: 30:) Մյուս կողմից չի կարելի հեթանոսությանը միայն քննադատաբար մոտենալ:  25:)Հեթանոսական կրոնը ոչ թե ի վերուստ է տրված, այլ միայն ազգիս, մարդկության պատկերացումներն են կրոնի, կյանքի տարբեր պարագաների շուրջ, որոցում ինչպես վատ, այնպես էլ լավ սովորություններ և ծեսեր կարող էին լինել. բայց սա զուտ մարդկաին է /չեմ ուզում օրինակներով ծավալվել/:
«Սասնա ծռեր»ը ոչ թե հեթանոսական կամ քրսիստոնեական սուրբ գիրք լ, այլ, ինչպես նախորդիվ նշել եմ . «էպոսում ներկայացված է մեր իսկ ժողովուրդն իր բնավորության լավ և թերի գծերով»: Էպոսն, անշուշտ սկիզբ է առել նախաքրիստտոնեական Հայաստանում , բայց դա դեռ ոչինչ չի նշանակում. այն շարունակվել է և ամբողջական  տեսք ստացել քրիստոնյա Հայաստանում:
Ցավոք, չեմ լսել այդ հաղորդումը, բայց չէի վախենա, և անգամ կցանկանայի մի առերես հանդիպում ունենալ այդ գիտնականի հետ /եթե անունը հիշում եք, խնդրում եմ գրեք/: 1:)
Title: Re: Սասունցի Դավիթ
Post by: Abegha on October 26, 2007, 11:49:28 AM
Ես դա լսեցի «Շանթ» հեռուստատեսության լուրերով։ Գրքի հեղինակը՝ Արթուր Արմին։ Ներկայացվեց որպես բանաստեղծ, բնության և հասարակության մասին գիտությունների միջազգային ակադեմիայի դոկտոր։
Title: Re: Սասունցի Դավիթ
Post by: Satenik on October 27, 2007, 05:41:08 AM
Նայել եմ այդ հաղորդման սկիզբը, նույնիսկ ուրախացա, որ էպոսից պետք է խոսեն: Բայց քիչ անց զգացի, որ խոսքը ոչ թե էպոսի մասին է, այլ էպոսի շահարկման միջոցով ինչ-որ  անհասկանալի քարոզ է տարվում: Ձանձրացա, շուռ եկա կողքի և քնեցի: 30:)
Հետո այնպես կրքով էր խոսում հեթանոսությունից, կարծես էպոսը տեղավորվում է այդպիսի մանր կատեգորիայի մեջ: 36:) Ըստ իս էպոսը հայոց լեզվի պես մի հզորություն է, կենդանի ուժ է, շրջանառվող արյուն իր ողջ ծագումային, գենետիկ, կենսատու, դիմադրողական, սնող և այլ որակների համակարգով: Այնտեղ կա ամեն ինչ, այդ թվում և մի հեթանոսական մասնիկ: Ինչպես և ազգային երգի մեջ: է', հետո ի՞նչ:
Մի խոսքով, այդքանը հասկանում ենք, թող իզուր գլուխներս չցավեցնեն: 12:)
Title: Re: Սասունցի Դավիթ
Post by: Satenik on October 27, 2007, 05:44:18 AM
Quote from: Abegha on October 26, 2007, 11:49:28 AM
Արթուր Արմին
ՈՒժեղ է... 31:)
Title: Re: Սասունցի Դավիթ
Post by: Տ. Տաթև քհն. on October 27, 2007, 09:50:19 PM
Շատ բան չեմի ասի էպոսի մասին, լավ կամ վատ, ոչ էլ կփորձեմ գրականագիտական վերլուծության ենթարկել. միայն մի բան կասեմ, որ էպոսն իմ մանկության ամենաքաղցր հուշերից է, իսկ էպոսի հերոսները` ամենաբաղձալի հեղինակությունները...
Title: Re: Սասունցի Դավիթ
Post by: arphi on November 01, 2007, 12:26:40 AM
Արսենսրկ, մի այսպիսի հարց ունեմ Ձեզ,  5:)
Էպոսի ո՞ր հերոսները և նրանց ո՞ր հատկանիշներն են Ձեզ համար եղել ամենաբաղձալին, կամ ո՞ր դրվագն է Ձեր հուշերում մնացել ամենավառն ու աներևակայելին: :)
Title: Re: Սասունցի Դավիթ
Post by: Nane on November 01, 2007, 11:44:27 PM
Բարև սիրելի Արփի.
Շատ հետաքրքրական վերլուծություն ես արել: Ես համամիտ եմ, որ չպետք է ծայրահեղաբար մոտենալ հեթանոսությանը. Իհարկե այն  չունի բարձր հոգևոր  գաղափարներ, ավելի նյութական է, բայց հետաքրքրական և գունեղ: Այն մեր մշակույթի մի մասն է.  տեսեք, թե ինչպես է   երեխան սկսում ճանաչել իրեն շրջապատող աշխարհը, յուրաքանչյուր տարիքում յուրովի մեկնաբանելով այն: Այդպես էլ <մարդկությունը> փոքր երեխայի պես պետք է անցներ իր պատմության բոլոր փուլերը` մանկություն,  պատանեկությունը, մինչև որ պատրաստ լիներ ընկալելու ավելի բարձր գաղափարներ, ինչպիսին ունի Քրիստոնեությունը:   Այսպիսով, չեմ ընդունում, երբ մարդիկ շատ թշնամաբար են խոսում հեթանոսության մասին, չէ որ դա մարկության մանկությունն է?: Պետք է սովորել, ուսումնասիրել, հարգել ու սիրել այն:  Սակայն կա նաև մյուս ծայրահեղությունը.  ոմանք փորձում են  վերածնել հեթանոսությունը, բայց այն արդեն անցյալ է և կարծում եմ հենց Քրիստոնեությամբ հարություն առավ արդեն սպառված հեթանոսությանը հետևող հայ ժողովուրդը: Լավ հիմա թեմայից շատ չշեղվելու համար անցնեմ Սասունցի Դավթին: Ինչպես գիտենք, այն հայտնաբերվեց Գարեգին  վարդապետ Սրվանձտյանցի կողմից, ով Խրիմյան Հայրիկի հետ միասին շրջել է Հայաստանի տարբեր գավառներում` զբաղվելով բանահավաքությամբ, քարոզչությամբ և ուսուցչությամբ: Անշուշտ Սասունցի Դավիթ էպոսը  ունի հնագույն, միգուցե նաև` նախաքրիստոնեական շերտեր /Օրինակ ազգագրագետներից ոմանք ընդհանուր գծեր են տեսնում Մհերի և հեթանոսական Միհր աստծու միջև և այլն/: Այնուամենայնիվ <Սասունցի Դավիթ> էպոսը համարել հեթանոսական  շրջանի Ս. Գիրք,  խիստ կամայական է և անհիմն:  Իսկ ասելիքս  վերջացնեմ Գարեգին Սրվանձտյանցի հետևյալ խոսքով. <Եկեղեցին է հայրենիք մեր. Ի նմա գտանեմք զլեզուն և զբարբառ հարանց մերոց, ի քարինս նորա դրոշմեալ անուանք, ժամանակք, անցք, յիշատակք անձանց բարեպաշտից և հայրենաշինից, անդ արքայք և բաբիշք, նախարարք և դշխոյք, տեարք և տիկնայք, հայրապետք և վարդապետք, քահանայք և կղերիկոսք և ամենայն արք անուանիք>:
Title: Re: Սասունցի Դավիթ
Post by: Տ. Տաթև քհն. on November 03, 2007, 08:15:21 PM
Հարցիդ անպաըման կպատասխանեմ, Արփի', ուղղակի հիմա շտապում եմ, միաըն մի բան ասեմ, որ այնքան շատ են այդ դրվագներն ու հերոսների բնավորության գծերը, որ հնարավոր չէ միանշանակ պատասխան տալ...
Title: Re: Սասունցի Դավիթ
Post by: Տ. Տաթև քհն. on November 08, 2007, 11:31:07 PM
Փորձեմ ավելի կոնկրետացնել պատասխանս:
Էն որ Թլոր Դավիթը արևի շողի հետ կռիվ կուդա, ըդիգ ամեն ինչ  արժէ, իսկ որ ճկույթը կկբնի քարին ու քարից բոց կելնի  32:)... ես ել կուզեի այդպիսի ճկութիկ ունենալ ու մեր բակի բոլոր քարերը գիշերները բոցավառել կամ էլ մի քիչ մեծանայի ու էրթայի Քարահունջը <պաժառ> տայի 33:)
Title: Re: Սասունցի Դավիթ
Post by: arphi on November 10, 2007, 11:59:54 PM
Վայ, էդ Քարահունջն ընչի՞ կուզիս, «պաժար» տալ, ո՞ր: 9:) Ախր դրանով հպարտանում ենք, ասում ենք, մեր հնադարյան աստղադիտարանն է եղել: 12:) Հետո քեզ ի՞նչ է արել: